XPLAI

Xarxa Pública Local d'Accés a Internet

Principis del Projecte Xarxa Pública Local d’Accés a Internet.

Els principis que inspiren la XARXA XPLAI són

• Universalització : Donar accés a tot els ciutadans que ho desitgin afavorint l’igualtat d’oportunitats
  • Participació: Des del projecte s’impulsa i s’afavoreix la participació del teixit associatiu i del conjunt de la col·lectivitat.
  • Transversalitat: Les accions que s’executen dintre del projecte tenen multitud d’objectius i promouen multitud de competències ja siguin socials, personals, lingüístiques, tècnològiques, etc.
  • Inclusió social: Evitar la fractura digital com a mètode per aconseguir una cohesió social en la nostra comunitat local.

Objectius.

Els objectius venen determinats pels reptes que assumim

• Desenvolupar les habilitats i capacitats ocupacionals a través de l'accés a les noves tecnologies i de processos de formació i reciclatge, facilitant la convergència entre la demanda del mercat laboral i l'oferta de formació.
  • Impulsar l'acció coordinada entre el món associatiu i el voluntariat, entitats gestores sense ànim de lucre i l'acció institucional per tal de sumar esforços de forma territorialitzada.
  • Dinamitzar, en barris o territoris on s'apliqui, les diferents associacions del barri perquè accedeixin a la societat de la informació.
  • Promoure les xarxes existents afavorint la cohesió social.
  • Facilitar l’acostament a les TIC dels més desfavorits

Línies d’actuació.

• Línia de formació: Aquesta línia, és transversal a les altres dues, dotant-les de suport i consistència. Desenvolupa cursos monogràfics adequats a la realitat i a la demanda de les persones i de la ciutadania.
  • Línia d'inserció social i laboral: Posa a l'abast de la població un conjunt de recursos i d'informació útils per a la inserció al món laboral.
  • Línia d'ús comunitari: És la línia més característica del projecte, , ofereix accés i suport per a tothom, persones individuals, entitats, grups i col·lectius.

CENTRES DE LA XARXA PÚBLICA LOCAL D'ACCÉS A INTERNET:

Ateneu d'Entitats Pablo Picasso

a8060137@xtec.cat

Responsable:
Fundació Ciutat de Viladecans
Adreça electrònica del responsable:
Telèfon del responsable:
Enlllaços: